top of page
LANcontrol systems.gif
  • Facebook
  • Linkedin

Tools & Tips

Natuurlijk zijn er talloze storingen of problemen te benoemen mbt het gebruik van uw computer en randapparatuur thuis. Hier een paar tips om de meest voorkomende problemen zelf te verhelpen.

Wanneer uw computer geen verbinding met het internet kan maken is het raadzaam om eerst te zien of dit alleen op uw computer het geval is of ook op andere apparatuur. Check of uw telefoon of tablet een verbinding heeft met internet. zorg er wel voor dat de mobiele data instelling even uit staat anders zal de internetverbinding via het mobiele netwerk gaan ipv. via uw WIFI netwerk. Indien ook uw andere apparaten geen internet verbinding hebben, zet dan even uw internet router uit (KPN of Ziggo modem), wacht 3 minuten en zet die dan weer aan. In de meeste gevallen lost dit uw internet probleem op.

Internet problemen

Computer start niet op

Er zijn vele redenen die de oorzaak kunnen zijn van het niet opstarten van uw computer. Allereerst controleert U of de computer is aangesloten op het lichtnet. Als er wel lampjes op uw computer branden (Power of netwerkaansluiting) dan is er power. Blijft het beeldscherm zwart, en werken ook de Num-lock en capslock lampjes op uw toesenbord niet, dan is de oorzaak in veel gevallen een hardwareprobleem. Ofwel: er is wat stuk in de computer. Indien er wel beeld is maar U komt niet verder, sart dan uw (Windows) computer in veilige modus. Dat gaat als volgt: Op het aanmeldscherm aangekomen drukt U 1 van de 2 Shift toetsen in waarna U op het power icoontje klikt. U computer zal nu herstarten waarna er een menu wordt getoont. Kies optie 4: om de veilige modus te starten en kijk of U daarmee verder komt. Lukt dat wel dan kunt U uw computer normaal afsluiten en herstarten. In veel gevallen zal het probleem dan opgelost zijn. Lukt dat niet, dan is het raadzaam om een specialist zoals LANcontrol in te schakelen.

Printer werkt niet

U heeft al 3x een printopdracht gegeven maar er komt niks uit de printer. Uiterst vervelend natuurlijk, maar tijd voor nader onderzoek. Ook hier geldt: Eerst controleren of de printer op het lichtnet is aangesloten en ook aan staat.Veel moderne printers gaan na enkele minuten niet gebruikt te zijn in slaapstand. Sluit de printer eens af en start hem opnieuw. Biedt dat geen oplossing, dan moeten we verder met troubleshooten. Print U via een Wifi verbinding of is de printer middels een USB kabel verbonden met uw computer? Indien het via de wifi gaat, controleer dan eerst of de wifi verbinding operationeel is. Dat kunt U testen m.b.v. uw smartphone. Als de Wifi goed werkt dan is het raadzaam om de printer een aan te sluiten met een USB kabel om zo te zien of hij dan wel werkt. In veel gevallen is het probleem op te lossen door de printer opnieuw te installeren. Windows: klik op startmenu, instellingen, apparaten, printers & scanners en vervolgens op Printer toevoegen. Selecteer vervolgens de juiste printer uit de lijst die tevoorschijn komt. Apple: Klik linksboven op het apple menu en kies systeeminstellingen. Klik Printers en scanners en kies "voeg printer, scanner of fax toe". Indien de computer de printer kan vinden (via Wifi of via de kabel) wordt de printer weergegeven. Selecteer de printer waarna die wordt geïnstalleerd.

Applicatie problemen

Uw computer werkt goed, maar uw applicatie (zoals bijvoorbeeld Word of Excel) werkt niet naar behoren. Bijna elke applicatie heeft haar eigen instellingen en voordat U overgaat op de onderstaande oplossing, loop eerst eens door de applicatie instellingen heen. Microsoft Office biedt een optie om de applicatie te repareren. De link links van deze tekst legt U precies uit hoe U dit kunt doen. Indien dit geen oplossing biedt, of het betreft geen Microsoft Office applicatie, kijk dan of U de applicatie opnieuw kunt installeren

Algemene tips

Contact Us

Adres: Woenselsestraat 332, 5632 EG Eindhoven

Tel: 06-245 411 06

© 2035 by ITG. Powered and secured by Wix

bottom of page